Perusopetuksen opetussuunnitelma
Vuosiluokkaistetut tavoitteet vuosiluokilla 3-6
3.luokka |
4.luokka |
5.luokka |
6.luokka |
Oppilas perehtyy Krishna-tietoisuuden pyhiin kirjoihin ja kertomuksiin sekä keskeisiin oppeihin |
Oppilas perehtyy Krishna-tietoisuuden pyhiin kirjoihin ja kertomuksiin |
Oppilas perehtyy Krishna-tietoisuuden pyhiin kirjoihin ja kertomuksiin sekä keskeisimpiin oppeihin |
Oppilas perehtyy Krishna-tietoisuuden pyhiin kirjoihin ja kertomuksiin sekä keskeisimpiin oppeihin |
Oppilas tutustuu Krishna-tietoisuuden rituaaleihin, tapoihin sekä pyhiin paikkoihin ja rakennuksiin |
Oppilas tutustuu Krishna-tietoisuuden rituaaleihin, tapoihin pyhiin paikkoihin ja rakennuksiin |
Oppilas tutustuu Krishna-tietoisuuden rituaaleihin ja tapoihin ja pyhiin paikkoihin ja rakennuksiin |
Oppilas tutustuu Krishna-tietoisuuden rituaaleihin ja tapoihin ja pyhiin paikkoihin ja rakennuksiin |
Oppilas ymmärtää pyhien kirjoitusten kielen erityispiirteitä ja merkitystä |
Oppilas oppii tunnistamaan temppelirakennuksen symboliikkaa ja vertauskuvallisuutta |
Oppilas oppii tunnistamaan ja ymmärtämään Krishna-tietoisuuden rukousperinteen sekä hymnirunouden erityispiirteitä |
Oppilas oppii tunnistamaan ja ymmärtämään Krishna-tietoisuuden rukousperinteen sekä hymnirunouden erityispiirteitä |
Oppilas oppii etsimään, arvioimaan ja käyttämään uskontoa koskevaa tietoa erilaisista lähteistä |
Oppilas oppii etsimään, arvioimaan ja käyttämään uskontoa koskevaa tietoa erilaisista lähteistä |
Oppilas oppii etsimään, arvioimaan ja käyttämään uskontoa koskevaa tietoa erilaisista lähteistä |
Oppilas oppii etsimään, arvioimaan ja käyttämään uskontoa koskevaa tietoa erilaisista lähteistä |
Oppilas perehtyy Suomen uskonnollisiin ja katsomuksellisiin juuriin ja nykytilaan |
Oppilas perehtyy Suomen uskonnollisiin ja katsomuksellisiin juuriin ja nykytilaan |
Oppilas perehtyy Suomen ja Euroopan uskonnollisiin ja katsomuksellisiin juuriin ja nykytilaan |
Oppilas perehtyy Suomen ja Euroopan uskonnollisiin ja katsomuksellisiin juuriin ja nykytilaan |
Oppilas tutustuu juutalaisuuteen, kristinuskoon ja islamiin |
Oppilas tutustuu juutalaisuuteen, kristinuskoon ja islamiin |
Oppilas tutustuu juutalaisuuteen, kristinuskoon ja islamiin ja niiden vaikutukseen ja historiaan Euroopassa |
Oppilas tutustuu juutalaisuuteen, kristinuskoon ja islamiin ja niiden vaikutukseen ja historiaan |
Oppilas oppii kunnioittamaan omaa ja toisen pyhää sekä oppilas oppii käyttäytymään asianmukaisesti erilaisissa uskonnollisissa tilaisuuksissa ja tilanteissa |
Oppilas oppii kunnioittamaan omaa ja toisen pyhää sekä oppilas oppii käyttäytymään asianmukaisesti erilaisissa uskonnollisissa tilaisuuksissa ja tilanteissa |
Oppilas oppii kunnioittamaan omaa ja toisen pyhää sekä käyttäytymään asianmukaisesti erilaisissa uskonnollisissa tilaisuuksissa ja tilanteissa |
Oppilas oppii kunnioittamaan omaa ja toisen pyhää sekä käyttäytymään asianmukaisesti erilaisissa uskonnollisissa tilaisuuksissa ja tilanteissa |
Oppilas tutustuu Krishna-tietoisuuden eettisiin opetuksiin sekä eri uskontoja yhdistäviin eettisiin periaatteisiin |
Oppilas tutustuu Krishna-tietoisuuden eettisiin opetuksiin ja eri uskontoja yhdistäviin eettisiin periaatteisiin |
Oppilas tutustuu ihmisoikeuksiin ja erityisesti YK:n Lapsen oikeuksien sopimukseen sisältyviin arvoihin yksilön ja yhteisön näkökulmasta |
Oppilas perehtyy oman uskonnon eettisiin opetuksiin |
Oppilas tutustuu YK:n Lapsen oikeuksien sopimukseen |
Oppilas tutustuu YK:n Lapsen oikeuksien sopimukseen yksilön ja yhteisön näkökulmasta |
Oppilas tutustuu ihmisoikeuksiin ja erityisesti YK:n Lapsen oikeuksien sopimukseen sisältyviin arvoihin yksilön ja yhteisön näkökulmasta |
Oppilas tutustuu ihmisoikeuksiin ja erityisesti YK:n Lapsen oikeuksien sopimukseen sisältyviin arvoihin yksilön ja yhteisön näkökulmasta |
Oppilas oppii arvioimaan tekemiään valintoja |
Oppilas oppii arvioimaan tekemiään valintoja ja pohtimaan toiminnan taustalla vaikuttavia arvoja eettisten periaatteiden ja kestävän tulevaisuuden näkökulmasta |
Oppilas oppii arvioimaan tekemiään valintoja ja pohtimaan toiminnan taustalla vaikuttavia arvoja eettisten periaatteiden ja kestävän tulevaisuuden näkökulmasta |
Oppilas oppii arvioimaan tekemiään valintoja ja pohtimaan toiminnan taustalla vaikuttavia arvoja eettisten periaatteiden ja kestävän tulevaisuuden näkökulmasta |
Oppilas harjaantuu keskustelemaan eettisistä kysymyksistä, ilmaisemaan rakentavasti ajatuksiaan ja |
Oppilas harjaantuu keskustelemaan eettisistä kysymyksistä, ilmaisemaan rakentavasti ajatuksiaan ja tunteitaan sekä perustelemaan omia näkemyksiään |
Oppilas harjaantuu keskustelemaan eettisistä kysymyksistä, ilmaista rakentavasti ajatuksiaan ja tunteitaan sekä perustelemaan omia näkemyksiään |
Oppilas harjaantuu keskustelemaan eettisistä kysymyksistä, ilmaista rakentavasti ajatuksiaan ja tunteitaan sekä perustelemaan omia näkemyksiään |
Oppilas oppii muodostamaan ja vahvistamaan myönteistä maailmankatsomusta, itsetuntoa ja luottamusta elämään |
Oppilas oppii muodostamaan ja vahvistamaan myönteistä maailmankatsomusta, itsetuntoa ja luottamusta elämään |
Oppilas oppii muodostamaan ja vahvistamaan myönteistä maailmankatsomusta, itsetuntoa ja luottamusta elämään |
Oppilas oppii muodostamaan ja vahvistamaan myönteistä maailmankatsomusta, itsetuntoa ja luottamusta elämään |